در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

آقای خوشتیپ کیا سورتنو 2020

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

آقای خوشتیپ کیا سورتنو 2020

چندی پیش کیا نسل جدید کراس‌اوور میان سایز سورنتو را معرفی کرد و حالا مشخصات فنی آن‌را هم منتشر کرده است. نسل چهارم سورنتو با 4,810 میلی‌متر طول، در مقایسه با نسل قبلی 10 میلی‌متر کشیده‌تر شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم با 35 میلی‌متر افزایش به 2,815 میلی‌متر رسیده است. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور کره‌ای نیز به ترتیب برابر با 1700 و 1900 میلی‌متر است. افزایش ابعاد سورنتو فضای داخلی راحت‌تری را فراهم کرده که با ترکیب شش صندلی (دو صندلی مستقل در ردیف دوم) ارائه می‌شود. همچنین صندلی‌های ردیف سوم نیز برای ارائهٔ فضای بیشتر برای سرنشینان یا فضای بار بیشتر قابل تنظیم هستند.

سورنتو در ابتدا در بازار داخلی کرهٔ جنوبی با قوای محرکهٔ هیبریدی شامل موتور 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی با 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 59 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. مجموع خروجی این سیستم 227 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این، یک موتور بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 277 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور هم برای سورنتو قابل انتخاب خواهد بود که نیروی آن توسط اولین گیربکس دوکلاچهٔ هشت سرعتهٔ کیا انتقال پیدا می‌کند.

کیا همچنین یک پیشرانهٔ 2.2 لیتری توربودیزل با 200 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور را هم برای سورنتوی جدید ارائه خواهد کرد که به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مذکور متصل می‌شود. علاوه بر این، بعداً پیشرانه‌های دیگری هم برای سورنتو ارائه خواهد شد مثل نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی که کیا از آن‌ها به‌عنوان موتورهای عملکرد بالا یاد کرده است. در همین حال، قبلاً تأیید شده که برنامهٔ ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سورنتو هم وجود دارد که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.


هرچند نسل جدید سورنتو رشدی جزئی در اندازه داشته است اما به لطف استفاده از متریال سبک‌تر، وزن خود را تقریباً 80 کیلوگرم کاهش داده است. این کراس‌اوور کره‌ای همچنین روی پلت‌فرم جدیدی هم ساخته شده که با هدف ارائهٔ تجربهٔ سواری نرم‌تر و همچنین هندلینگ تیزتر توسعه یافته است. علاوه بر این، کیا ایمنی نسل جدید سورنتو را هم با تجهیز به هشت ایربگ (یکی از آن‌ها ایربگ زانو برای راننده است) و سیستم‌های کمک‌راننده ارتقاء داده است. به‌عنوان‌مثال، سورنتوی جدید برای اولین بار در بین همهٔ محصولات گروه هیوندای-کیا، به سیستم ترمز اتوماتیک اجتناب از برخورد چندگانه مجهز شده است. این سیستم اگر تشخیص دهد راننده پس از تصادف کنترل خودرو را از دست داده است، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه