در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

جمع و جور مثل هیوندایی i10 جدید

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

جمع و جور مثل هیوندایی i10 جدید

هیوندای نسل جدید هاچ‌بک کوچک i10 را معرفی کرده است. این خودرو که در اروپا توسعه یافته و تولید می‌شود، تغییرات جامعی را در داخل و خارج تجربه کرده است. ظاهر پویای نسل جدید i10 بلافاصله جلب‌توجه می‌کند. طراحان هیوندای 20 میلی‌متر از ارتفاع i10 کاسته و 20 میلی‌متر به عرض آن افزوده‌اند و حالا این هاچ‌بک کوچک را با شکل دل‌پذیرتری ارائه کرده‌اند. علاوه بر این، i10 جدید روی رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی سفارشی تازه طراحی‌شده‌ای هم قرار گرفته است.

در بخش جلویی خودرو جلوپنجرهٔ عریضی به چشم می‌خورد که در گوشه‌های آن دی‌لایت‌های LED گردی جای گرفته‌اند. پروفیل جانبی i10 نیز عضلانی بوده و به‌خوبی با دماغهٔ آن هماهنگ است. جالب‌ترین ویژگی جانبی این ماشین طرح X شکل ستون‌های C و آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ آن است. برای این هاچ‌بک کوچک 10 رنگ بیرونی مختلف شامل قرمز اژدها، برنجی، آبی فیروزه‌ای، مشکی فانتوم، سفید قطبی، خاکستری، نقره‌ای براق، آبی قهرمانی، قرمز گوجه‌ای و آبی سنگی قابل انتخاب است درحالی‌که خریداران می‌توانند رنگ مشکی یا قرمز را هم برای سقف سفارش دهند تا با رنگ بدنه متفاوت باشد.

در داخل نسل جدید i10 نیز رویکرد جوان‌گرایی ادامه پیدا کرده است. یک غربیلک فرمان سادهٔ سه پرده و یک صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی با کارپلی و اندروید اتو از ویژگی‌های قابل‌توجه داخل این خودرو هستند. علاوه بر این، هیوندای طراحی لانه‌زنبوری سه‌بعدی جذابی را هم روی داشبورد و رو دری‌ها کار کرده است. نسل جدید این هاچ‌بک کره‌ای در دو نسخهٔ چهار صندلی و پنج صندلی به بازار عرضه می‌شود.

هیوندای برای نسل جدید هاچ‌بک کوچک خود شارژر بی‌سیم و یک اپلیکشن گوشی هوشمند را هم در نظر گرفته که امکان کنترل برخی از قسمت‌های خودرو مثل تنظیمات سیستم تهویه را از راه دور فراهم می‌کند. در بخش ایمنی هم i10 جدید به دستیار جلوگیری از برخورد جلو، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دستیار نوربالا که به‌طور خودکار بین نورهای بالا و پایین جابجا می‌شود، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و هشدار محدودیت سرعت مجهز شده است.

نسل جدید i10 در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هردو تنفس طبیعی هستند و خبری از توربوشارژر نیست. موتور اول یک نمونهٔ 1 لیتری سه سیلندر با 66 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است. موتور دوم اما بزرگ‌تر بوده و از نوع 1.2 لیتری چهار سیلندر با 82 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این دو پیشرانه، بعداً یک موتور سه سیلندر سازگار با سوخت LPG هم برای i10 ارائه خواهد شد.

انتقال نیروی هردو موتور این ماشین به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما با پرداخت هزینۀ اضافی امکان سفارش یک نمونۀ پنج سرعتۀ اتوماتیک هم وجود دارد. نسل جدید هیوندای i10 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمی‌آید و از نیمۀ اول سال آینده راهی بازار اروپا خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه