در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کوچولوی دوست داشتنی یاریس 2020

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

کوچولوی دوست داشتنی یاریس 2020

برای بسیاری از خریداران، تویوتا یاریس تا آن اندازه که تصور می‌شود خوب نیست. این خودرو نه به اندازه اوپل کورسا و فورد فیستا ارزان بوده و نه به اندازه فولکس پولو از تکنولوژی روز بهره می‌برد. همچنین ظاهر خودرو به پای پژو 208 یا رنو کلیو نمی‌رسد.

تویوتا یاریس 2020

ولی یاریس هنوز هم پنجمین سوپرمینی پرفروش اروپا بوده و اهمیت زیادی برای تویوتا دارد زیرا از هر چهار خودرویی که ژاپنی‌ها در قاره همیشه‌سبز می‌فروشند یکی از نوع یاریس است. خب با این تفاسیر می‌خواهیم چهارمین نسل تویوتا یاریس را بررسی کنیم تا ببینیم این سوپرمینی مشهور چه چیزی در چنته دارد.

تویوتا یاریس 2020

علیرغم فروش بیش از 4 میلیون دستگاهی در نسل‌های پیشین، این نسل می‌تواند اولین یاریسی باشد که خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند زیرا از قوای محرکه هیبریدی سود می‌برد. اگرچه یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی هم وجود خواهد داشت اما بخش اعظم فروش این خودرو در بریتانیا از نوع هیبریدی خواهد بود. یاریس جدید هم جزو آن دست خودروهایی است که روند بازار و مشتریان را یکجا نشان می‌دهد.

تویوتا یاریس 2020

نسل پیشین یاریس هم با قوای محرکه هیبریدی عرضه شده بود اما نسل جدید از پلتفرم کاملاً جدید، طراحی نوین، قوای محرکه به‌روز و چندین سیستم ایمنی مدرن سود می‌برد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نسل قبل قرار می‌گیرد.

تویوتا یاریس 2020

بیایید کار را با پلتفرم شروع کنیم. این یاریس از معماری نسل جدید تویوتا استفاده می‌کند، همان ساختاری که قبلاً در C-HR و کرولا خودنمایی کرده است. این پلتفرم در یاریس با نام GA-B شناخته می‌شود چراکه نسخه‌ای کوچک‌تر و جدید از این پلتفرم محسوب می‌شود؛ اما پلتفرم TNGA تویوتا باعث ایجاد تغییرات ساختاری در یاریس جدید شده است.


این پلتفرم به‌طور قابل‌توجهی مستحکم‌تر از پلتفرم B نسل سوم یاریس است. در کل استحکام پیچشی خودرو 37 درصد بهبود یافته و این امر روی هندلینگ خودرو تأثیر مثبتی گذاشته است.

تویوتا یاریس 2020

در بخش جلو سیستم تعلیق مک فرسون بکار رفته و زاویه‌ی جدید آن باعث کاهش لرزش‌ها و صداهای انتقالی از شاسی به کابین شده است. در بخش عقب هم تنظیمات میله پیچشی نصب شده که 80 درصد سفت تر از خودروهای قبلی است. این امر بنا به ادعای تویوتا باعث شده مهندسان فنرها را نرم‌تر کرده و سواری خودرو بدون تأثیر منفی روی کنترل بدنه بهبود یابد.

تویوتا یاریس 2020

این نسل از یاریس همچنین کمی کوچک‌تر از نسل پیشین خود است. طول 3940 میلی‌متری خودرو اگرچه کمتر از مدل قبلی است اما فاصله بین محوری با افزایش 50 میلی‌متری به 2560 میلی‌متر رسیده است. یاریس جدید کمی هم پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر شده و در کل ظاهر دراماتیک‌تری دارد هرچند قضاوت نهایی درباره طراحی آن را به شما واگذار می‌کنیم.

زیر کاپوت قوای محرکه کاملاً جدید تویوتا قرار دارد. یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه نسخه جدید واحد کنترل قدرت در یاریس جدید دیده می‌شود. این واحد کنترل قدرت بیش از 20 سال است که در محصولات هیبریدی تویوتا بکار می‌رود. این سیستم می‌تواند ترکیب قدرت بنزین و الکتریسیته را 10 هزار بار در هر ثانیه تنظیم کند.

تکنولوژی باتری یاریس هم از نیکل هیدرید به لیتیوم-یون ارتقا یافته و بنابراین این خودرو گشتاور الکتریکی بیشتر و قوی‌تری را ارائه می‌کند.

تویوتا یاریس 2020

حداقل روی کاغذ شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در اعداد هستیم. قدرت کل مجموعه قوای محرکه به 114 اسب بخار رسیده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.3 ثانیه‌ای را ایجاد کرده است.

تویوتا یاریس 2020

این خودرو تنها 86 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر آزاد می‌کند و مصرف سوخت آن نیز حدود 2.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. تویوتا ادعا می‌کند پرفورمنس بهبود یافته باتری در محیط‌های شهری به راننده اجازه می‌دهد در اکثر اوقات به پیشرانه الکتریکی اتکا کند و پیشرانه بنزینی اصلاً وارد مدار نشود.

تویوتا یاریس 2020

اولین چیزی که در جاده نظر شما را به خود جلب می‌کند پیشرانه نیست بلکه شاسی است زیرا همانند مدل‌های بزرگ‌تر تویوتا، یاریس ساختار فوق‌العاده‌ای را پذیرا شده است. تکان های بدنه و دماغه بسیار کمتر شده است. همچنین توازن جذابی از پایداری و راحتی وجود دارد.

تویوتا یاریس 2020

این روزها وجود فرمانی دقیق اما بی‌احساس هیچ‌کسی را سورپرایز نمی‌کند ولی یاریس مخصوصاً در شهر پاسخگوست. شعاع گردشی خودرو جزو کوچک‌ترین‌های کلاس خود بوده و این امر باعث می‌شود مانور دادن با یاریس در فضاهای تنگ بهتر شود.

تویوتا یاریس 2020

قوای محرکه هم نقش مهمی در تجربه رانندگی با یاریس داشته زیرا راحت‌تر از نسل پیشین است. قدرت بیشتر پیشرانه الکتریکی باعث شده نیاز چندانی برای استفاده از پیشرانه درون‌سوز حس نشود.

تویوتا یاریس 2020

در جاده‌های پر پیچ و خم است که سیستم‌های هیبریدی به حد نهایی خود می‌رسند زیرا مهم نیست این سیستم‌ها چقدر خوب هستند زیرا هنوز هم یک پله پایین‌تر از پیشرانه‌های درون‌سوز قرار می‌گیرند و اگر هم گیربکس دستی وجود داشته باشد لذت راندن خودرویی درون‌سوز چند برابر خواهد شد. خبری از پدال شیفترها نیست و خب این خودرو برای این نوع رانندگی هم طراحی نشده است.

تویوتا یاریس 2020

یاریس جدید در بزرگراه‌ها و سواری‌های عادی جزو آرام ترین خودروهای کلاس خود است. حتی وقتی پیشرانه بنزینی وارد مدار شود هم صدای چندانی وارد کابین نخواهد شد.

تویوتا یاریس 2020

اگرچه سیستم هیبریدی یاریس جزو نقاط قوت این خودروست اما کابین همچنان حرفی برای گفتن ندارد. فضای کافی برای دو سرنشین در جلو وجود دارد اما سرنشینان بالغ در صندلی عقب اوقات خوشی نخواهد داشت. همین موضوع درباره محفظه بار 281 لیتری هم صدق می‌کند. این در حالی است که رنو کلیو از محفظه بار 391 لیتری برخوردار است.

تویوتا یاریس 2020

تکنولوژی بکار رفته در کابین خوب است و سرانجام تویوتا از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده کرده است. استفاده از این سیستم‌ها باعث می‌شود از اینترفیس خود تویوتا که کند و قدیمی است دوری کنید. البته هدآپ دیسپلی خوب کار می‌کند و اطلاعات لازم را به‌صورت واضح نشان می‌دهد.

تویوتا یاریس 2020

داشبورد خودرو هم طراحی جذابی نداشته و فاقد صفحه‌نمایش دیجیتال مشابه با پولو و حتی سئات ایبیزاست.

تویوتا یاریس 2020

خودروی حاضر در تست این موضوع را نشان نمی‌داد اما بر پایه آنچه تاکنون از نسل‌های گوناگون یاریس دیده‌ایم، کیفیت کابین این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خواهد بود. مشخصات نهایی خودرو هنوز نهایی نشده اما می‌دانیم که یاریس جدید با بسته ایمنی تویوتا عرضه خواهد شد؛ بنابراین حتی نسخه پایه این خودرو به کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و فرمان دهی اضطراری مجهز خواهد بود.

تویوتا یاریس 2020

درست همانند نسل‌های پیشین، یاریس جدید خودرویی است که روی راندمان و مصرف کم و مالکیت راحت و بی‌دغدغه تمرکز کرده است؛ اما این فاکتورها در دنیای امروزی اولویت پایین‌تری دارند ولی یاریس در بحث دینامیک سواری هم خوب عمل کرده است. به جرات می‌توان گفت یاریس در کامل‌ترین حالت خود به سر می‌برد.

مشخصات تویوتا یاریس هیبرید

  • قیمت: 18500 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی
  • قدرت: 114 اسب بخار
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: 2.7 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه